Klaster Wodorowy wraz z Toyotą stawiają na zielony wodór! Oszczędna i ekologiczna jazda.
Małymi krokami do zielonej przyszłości. Dzięki strategii Toyota Environmental Challenge 2050, koncern już od kilku lat stawia na całkowitą eliminację CO2 lub innych szkodliwych substancji. Od zastąpienia w swoich fabrykach wózki widłowe wodorowymi do prezentacji samochodu wodorowego nowej generacji – Toyota Mirai.
Ale od początku. Pewnie nie ma kraju, który nie marzy o zostanie liderem technologii wodorowych. Natomiast Japonia nie schodzi z pozycji liderów, o ile w przeciwieństwie np. do Niemców już inwestują w zielony wodór oraz mają również niskie koszty produkcji. W Jokohamie, na terenie elektrowni wiatrowej produkuje się wodór, który dostarczany jest cysternami.
Pierwszy samochód na ogniwa paliwowe zadebiutował jeszcze w 2014 roku, ale już na specjalnych targach w Tokio w 2019 roku został zaprezentowany pierwszy prototyp Toyoty Mirai nowej generacji. Jest to technologicznie wyrafinowany samochód, który ma zasięg 500 km. Niezwykły design, unowocześniony system ogniw paliwowych, większe zbiorniki wodoru – funkcjonalna Toyota Mirai II generacji.
Samochód wodorowy jest bardzo prosty w obsłudze, tankowanie zajmuje zaledwie kilka minut, a w dodatku nie emituje żadnych szkodliwych związków, tylko wodę. W tym mogli się przekonać uczestnicy trakcie II edycji Polskiej Konferencji o tematyce technologii wodorowych. Na wydarzeniu PCHET 2019, które odbyło się 1 października 2019 r. w Gdyni, goście mieli okazję przejechać się samochodem Toyota Mirai pierwszej generacji.
W listopadzie 2019 roku Toyota Poland dołączyła do Klastra Wodorowego, aby pracować na wspólny cel: dążyć do tego, by samochody w Polsce „mogły oczyszczać powietrze, którym oddychamy na co dzień.” Dzięki wspólnym działaniom Klastra Wodorowego oraz Toyoty, zostanie zrobiono szereg działań, które przyniosą korzyść zarówno dla Pomorza, jak i dla całej Polski.